Två olika perspektiv att förstå marknadsföring

Under alla dessa år som jag varit företagare har jag sökt hitta en identitet mellan två olika typer av perspektiv att förstå inte enbart företagande utan faktiskt hela livet. Det är synliga på många olika områden i vårt liv. I grund och botten handlar det om hur man kan lämna bakom sig tankar av offermentalitet för att förstå att överflöd är din födslorätt.

Jag kallar dem för ett ”gammalt” eller ett ”nytt” sätt att tänka. Dessa två olika perspektiv har grundlagts i min egen kropp genom alla de erfarenheter som jag upplevt genom årens lopp. I denna artikel tänkte jag berätta hur det blir synligt för företagare i deras marknadsföring.

Dessa principer av att betrakta världen och affärer är nämligen synligt i hur du närmar dig dina kunder. De kan illustreras från att du antingen är ett bi eller en blomma.

Biet är det som arbetar hårt för att nå ut sitt budskap. Den baserar sig på den naturliga logiken att vi letar efter problem och ideala klienter. Om du befinner dig inom denna modell att förstå företagande så arbetar du hårt för att ta dig fram, även för att hitta ditt budskap, din nisch och hur du på bästa sätt når ut till dina ideala kunder.

Den andra modellen är att du inte utgår från att du behöver arbeta hårt utan att du istället kultiverar dig själv, din egen inre  blomma. Vad ska en blomma göra? Jo den skall ju växa och lysa på bästa sätt. Hur går det till? Genom att du utvecklas inifrån. Ju mer du lär känna dig själv, ju mer du hittar dig själv, ju mer du formulerar dig själv från din egen personlighet, ju lättare kan dina ideala kunder hitta dig.

Jag har under många år letat nyckeln till att förstå och hantera den senare modellen som jag menar har ett tydligare feminint uttryck än det andra paradigmet som ofta handlar om att ”arbeta hårt” och pusha sig själv över gränser. Det feminina handlar ju om att hänge sig och lyssna inåt.

För många företagare är detta jättesvårt. Jag menar det går tvärs emot feminina principer att du pushar dig själv bortom gränsen. Företagandet blir som ett ekorrhjul där du gläds åt att arbeta jämnt, istället för att se att balans behövs överallt i livet. När du pushar dig själv, så blir det också så att ju mer pengar du tjänar – ju hårdare behöver du arbeta. Just därför är det viktigt att hitta former för hur företagandet kan basera sig på olika typer av inkomster. Men också insikten att allt det du gör i ditt företagande måste komma från en inre glädje. Det måste helt enkelt vara kul!

Efter att under många år ha letat efter en mentor som kunnat guida mig i detta, så har jag äntligen landat i en affärsmodell som är i harmoni med mig. Det här betyder att jag skapat en klar och tydlig plan som utgår från mig och vem jag är i min personlighet, i en affärsmodell för social förändring.

Den handlar om att väcka människor i en medvetenhet att förstå vad det betyder att skapa meningsfulla relationer. Vi behöver meningsfulla relationer överallt. I familjen och arbetslivet. Jag menar att det är en konst att kunna skapa meningsfulla relationer som få funderar över i vårt samhälle. Därför är det något som ledare behöver lära sig. Den mest intima relationen du kan ha är till dig själv och din sexualitet. Därför menar jag att ledare behöver lära känna sig själv.

Det bästa av allt – min affärsmodell är skapad av mig. Jag har inte tagit till mig någon annans strategier och principer. Den utgår från mitt eget numerologiska DNA system. Det är här som flöde skapas i livet. Att agera utifrån din egen naturliga energi och flöde ger glädje och attraktionskraft.

Min vision är att även du skall hitta din affärsmodell som på samma sätt ger dig energi och tillförsikt i ditt företagande. Genom årens lopp har jag lärt mig så mycket om företagande och vad du bör tänka på, vilka frågor du behöver ställa dig. Att vara i en miljö av likasinnade är oerhört motiverande. Men att kliva in i detta nya perspektiv av att tänka och förstå världen är inte enbart en tankeskift. Det är ett vibrationsmässigt skift som behöver ske i dig. Det är just därför mitt företagsnamn är Vibrational Shift, eftersom nästa nivå av utveckling handlar inte om enbart tankar, utan även den vibration som du sänder ut.

Prenumerera på mina nyhetsbrev och bli den första att veta om nästa blogginlägg. Få dessutom en kurs om dina undermedvetna blockeringar gratis. Signera upp här.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.